Tot el que donis anirà íntegrament a l'Illa de Ibo.

Col·labora amb la fundació

Fes clic en aquí i col·labora amb qualsevol projecte de la fundació

Fundación Lealtad
Anfibic

web, Gráfica. Comunicación

Taller de Fusteria

Àrea d'Activitats Econòmiques

gener 2012 · decembre 2011
Status financiació
93.37% · 32,680.97 € invertits dels 35,000 necessaris.

RESPONSABLE DEL PROJECTE: Luis Herrero ·

Aquest és un dels grans projectes de Fundació IBO.

L'Escola-Taller de Fusteria neix el 2004 per atendre joves en situació d'atur, la majoria analfabets.
Sense mitjans per guanyar-se la vida a l'illa i sense mitjans per abandonar-la. Avui és ja una porta oberta per a molts per redireccionar la seva vida i recuperar un ofici que practicaven els seus avantpassats i s'ha anat abandonant. A ella acudeixen cada dia per aprendre un ofici. Cada any es formen 10 nous fusters, que segueixen posteriorment vinculats a l'escola. A més ha permès també la recuperació d'un edifici en ruïnes.

Tot i que el projecte es dirigeix ​​directament als participants a l'escola, indirectament beneficia també a tota la població. Poder dinamitzar els sectors econòmics propis de l'illa permet donar sortida professional a molts, creant una nova dinàmica social, que deixa de crear bosses de pobresa extrema, a més de frenar la seva progressiva despoblació, amb els problemes afegits d'abandonament i desprotecció d'ancians i malalts .

L'Escola-Taller de Fusteria és ja un molt bon exemple pel seu exitós funcionament, i perquè s'ha aconseguit posicionar per la seva qualitat i eficàcia. S'està creant una important plantilla de fusters que actualment està realitzant treballs tant per a la fundació com també per a la població local i inversors estrangers (per exemple, WWF va acabar les seves oficines i ha demanat el material per a elles). A poc a poc camina cap a l'autosostenibilitat.

Tot i que s'ha avançat molt en aquest sentit, encara cal seguir endavant. Existeixen problemes en la compra de fusta, el generador no funciona en època de pluges pel mal estat de la coberta. A més, els edificis necessiten treballs constants de millora i manteniment, i cal comprar eines i materials diversos. A més, la idea és que, a poc a poc, els ingressos obtinguts pels diferents treballs i encàrrecs assignats sufraguin, tant el sou de professors i alumnes, com les compres de materials i altres despeses.