Tot el que donis anirà íntegrament a l'Illa de Ibo.

Col·labora amb la fundació

Fes clic en aquí i col·labora amb qualsevol projecte de la fundació

Fundación Lealtad
Anfibic

web, Gráfica. Comunicación

Moçambic i l'illa de Ibo

Moçambic i l'Illa de Ibo

La República de Moçambic és un país ubicat al sud-est Africà, a la vora de l’Oceà Índic i dividit en dos pel riu Zambeze. Té una població de 21 millions d’habitants, la majoria dels quals sobreviu gràcies a l’agricultura de subsistència o la pesca tradicional.

Moçambic fou una antiga colònia portuguesa i va accedir a la independència al 1975. Poc després es va iniciar una guerra civil entre dues faccions ideològiques oposades, una guerra que duraria fins al 1992. Mentrestant, al 1990, es va aprovar una Constitució que transformà l'Estat en una democràcia multi-partidista, que es manté fins a dia d'avui.

Malgrat haver assolit un cert grau d'estabilitat política, econòmica i social per impulsar el seu procès de desenvolupament, actualment les seves condicions de vida són pèssimes i Moçambic continua essent un dels països més pobres del planeta. Ocupa el lloc 168 sobre 177 països al rànking del Índex de Desenvolupament Humà. En aquest sentit, és important donar algunes xifres que il·lustrin la preocupant situació del país Africà:

Moçambic - xifres

L'Illa de Ibo es una petita illa localitzada al Parc Nacional de las Quirimbas, al nord del pais. Forma part de la província moçambiquenya de Cabo Delgado i té una extensió d'uns 40 km2.

L'Illa d'Ibo fou un centre important de comerç i comunicacions, amb un gran llegat històric i cultural. Però, actualment, la supervivència dels seus 4300 habitants es basa en la agricultura i pesca de subsistència. Aquestes precàries condicions de vida varen motivar la creació de la Fundació IBO, després d'un viatge a l'Àfrica d'un grup de professionals en el 2002.

L'Illa d'Ibo reuneix les condicions idònies per a desenvolupar-hi projectes que puguin invertir la seva situació actual per assolir una total auto-sostenibilitat:

- L'Illa d'Ibo és una illa de moderades dimensions i quasi sense influències externes.

- Els seus habitants formen un col·lectiu reduït i estable.

- El 40% de la població es menor de 14 anys (aumentant així el potencial de impacte de qualsevol iniciativa a mig i llarg termini).